Nejvíce šetříme při nákupu alkoholu a sladkostí

Nejvíce šetříme při nákupu alkoholu a sladkostí

12.06.2014 Redakce

Pro třetinu Čechů je nakupování v akcích zábavou či adrenalinem.

Celých 72 % Čechů si před cestou do supermarketu zkontroluje aktuální cenové akce. Pro 36 % z nich jsou nákupy v akcích dokonce zábavou či adrenalinem. Vyplývá to z průzkumu Kupi.cz, portálu, který mapuje ceny v supermarketech, mezi 4000 respondenty.

Z výsledků průzkumu vyplynulo, že nákupy v supermarketových akcích jsou nejčastějším způsobem, jak ušetřit rodinný rozpočet. V posledním měsíci je alespoň jednou využilo 94 % respondentů. Následují slevy v rámci věrnostních programů (30 %), nákupy na slevových serverech (26 %) a výprodeje zboží s ohroženou trvanlivostí (21 %). Pouze 15 % odpovídajících ušetřilo v posledním měsíci tak, že si odepřeli nákup vytouženého zboží.

nakup

“I když čeští zákazníci cenové akce milují, více než polovina z nich není kvůli nim ochotná změnit svoji obvyklou nákupní trasu. Jen třetina zákazníků se kvůli opravdu výhodné ceně vydá do jiného obchodu nebo dál, než je zvyklá. Hodinu času navíc je kvůli extra zajímavé akci ochotno obětovat jen 10 % zákazníků,” uvádí Martin Kadlčík z Kupi.cz.

Průzkum také zjišťoval, u kterých položek zákazníci zásadně nešetří na kvalitě. Na prvním místě se umístilo maso, u kterého není ochotno dělat kvalitativní kompromisy 59 % lidí. Následují mléčné výrobky se 49 % a ovoce a zelenina se 45 %. Nejméně zákazníci řeší kvalitu u alkoholu, nealko nápojů a sladkostí, které uvedlo méně než 10 % lidí.

 


Mohlo by vás zajímat

MISTROVSTVÍ V MÍCHÁNÍ KOKTEJLŮ: PO 11LETECH ZVÍTĚZIL ČECH

06.05.2024 | Mistrem světa v míchání nealkoholických koktejlů Mattoni Grand Drink 2024 se dnes v Karlových Varech stal Martin Vogeltanz. Po 11 letech tak zvítězil Čech, a to potřetí v pětadvacetileté historii soutěže. Vybrala ho odborná porota z 19 barmanů z celého světa, kteří postoupili do finále. Kromě titulu mistra světa získal také finanční odměnu 10 000 dolarů (téměř 233 000 Kč). Vítězný koktejl Nature bude také v nabídce Mattoni barů na Mezinárodním filmovém festivalu Karlovy Vary od 28. června do 6. července.

VYZKOUMÁNO: KÁVA ARABICA JE STARŠÍ NEŽ ČLOVĚK

23.04.2024 | Káva je bezesporu velkou částí světové kultury a milovníci kávy oceňují nejvíce tu, která pochází z kávovníku arabského, běžně známou jako arabica. Vědci nyní vytvořili rodokmen této kávy a zjistili, že tento druh vznikl přirozeným křížením dvou jiných odrůd kávy odhadem před 610 000 až jedním milionem let v etiopských lesích.

INSPEKCE ODHALILA FAZOLE PLNÉ HERBICIDŮ: "DOBROTU" PRODÁVALO TESCO

17.04.2024 | V sušených fazolích, které prodával řetězec Tesco pod svou privátní značkou, zjistila laboratorní analýza Státní zemědělské a potravinářské inspekce výskyt herbicidu ve čtyřikrát vyšším množství, než povoluje zákon. Šlo o fazole vypěstované v Argentině a nevyhovující šarže měla 1344 balení, uvedl v tiskové zprávě mluvčí inspekce Pavel Kopřiva.

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

202405

Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.