Práce dost pro všechny, říká vedení největšího pivovaru

Práce dost pro všechny, říká vedení největšího pivovaru

18.11.2020 Jana Čiháková

Plzeňský Prazdroj zatím ani v době výrazně snížené poptávky po pivě nepropouštěl. ČTK to řekl mluvčí největšího českého pivovaru Zdeněk Kovář. Poptávka po pivu klesla kvůli pandemii koronaviru. Na jaře i teď na podzim zřídil podnik interní burzu práce, kdy zaměstnanci méně vytížených oddělení dočasně pomáhají v jiných provozech firmy.

České pivovary očekávají celoroční propady tržeb v řádu desítek procent. Největší výrobci předpokládají pokles mezi 20 a 40 procenty, nejmenší i o více než 50 procent, uvedl Český svaz pivovarů a sladoven. Na základě průzkumu, který si mezi producenty piva udělal na konci října, zjistil, že třetina, hlavně velcí výrobci, zvažují propouštění.

"Naši zaměstnanci jsou pro nás klíčoví, proto i přes tvrdé ekonomické dopady krize na naše podnikání jsme nepropouštěli. V dubnu jsme našim zaměstnancům zvýšili platy," uvedl Kovář. Prazdroj má v ČR celkem asi 2200 zaměstnanců, z toho 1000 pracuje v Plzni.

Každý pomáhá, kde je třeba

Už na jaře podnik zřídil interní burzu práce, kdy zaměstnanci méně vytížených oddělení jako například eventoví manažeři nebo průvodci návštěvnických tras po dohodě změnili dočasně působiště a vypomáhali například ve skladu nebo při zajišťování ochranných pomůcek. Celkem během jara změnilo působiště přes 90 zaměstnanců. "Velice se nám to osvědčilo, kolegové pořád měli svůj plat a vypomohli tam, kde bylo zrovna třeba. Na základě pozitivních zkušeností ze všech dotčených oddělení jsme burzu práce obnovili i teď na podzim," uvedl Kovář. Kromě pomoci v rámci firmy nabídl Prazdroj 20 zaměstnanců se zkušenostmi telefonního operátora ministerstvu zdravotnictví, aby pomohli hygienickým stanicím s trasováním kontaktů pacientů nakažených koronavirem.

Obchodní ředitel Prazdroje Tomáš Mráz minulý týden uvedl, že odbyt sudového piva v hospodách se meziročně snížil na pět procent. Pivovar už 14. října kvůli uzavření hospod uvedl, že utlumí stáčení piva do sudů a tanků a posílí výrobu baleného piva. Během jarní koronavirové krize se mu propadly prodeje zhruba o 40 procent; odbyt v restauracích a hospodách tvoří 40 procent celkového prodeje. Prazdroj stejně jako na jaře vymění zdarma restauracím a hospodám veškeré prošlé pivo za čerstvé a zlikviduje jej na vlastní náklady. Zároveň jim poskytuje poradenství k programům státní podpory a odložil splatnost veškerých faktur až po koronaviru.

Výkonná ředitelka Českého svazu pivovarů a sladoven Martina Ferencová uvedla, že prodej čepovaného piva v ČR se za prvních devět měsíců roku snížil o 20 procent, do konce roku očekává svaz prohloubení propadu na minimálně 30 procent. "Obecně lze říct, že propad máme i v exportu, off-trade (lahve nebo plechovky) mírně roste, ale nemůže v žádném případě nahradit propady v on-trade (v restauracích) a exportu," řekla.

Svaz na začátku listopadu uvedl, že jedná s ministerstvem zemědělství o kompenzacích. Pivovary kvůli zavřeným gastronomickým provozům přicházejí každý měsíc o stovky milionů korun. Svaz chce také začít s ministerstvem financí projednávat změny, aby pivovary případně nemusely platit příští rok spotřební daň za zlikvidované pivo.

PŘEDPLATNÉ

Mohlo by vás zajímat

DOBŘE SCHOVANÁ NÁLOŽ KALORIÍ: DRESINKY!!!

24.06.2022 | Grilované maso a spousta zeleniny jsou symbolem zdravé kuchyně. Přesto konzumaci takových jídel často doprovází nepřítel v podobě neviditelných kalorií, který může ze zdánlivě „neškodného jídla“ udělat kalorickou bombu. Tím skrytým problémem jsou energeticky vydatné zálivky či dresinky.

JASNÝ PŮVOD CHMELE! ČESKO ZAVÁDÍ NOVÉ ZNAČENÍ (JAKO PRVNÍ)!

15.06.2022 | Česká republika letos jako první země na světě zavádí mezinárodní označování chmele, uvedla dnes v tiskové zprávě mluvčí Ústředního kontrolního a zkušebního ústavu zemědělského Ivana Kršková. Díky označování bude snadnější jednotlivé odrůdy identifikovat.

JAKÉ PEČIVO VEDE V OBLÍBENOSTI? SPOTŘEBITELÉ MAJÍ JASNO

21.06.2022 | Podle Veroniky Wimmerové, jednatelky firmy Zeelandia, která dodává suroviny a přípravky pro pekaře a cukráře, se část zákazníků po pandemii do malých a středních pekáren bohužel nevrátila. Při covidu si totiž zvykli na větší jednorázové nákupy nebo na rozvoz on-line prodejců. Podle Zeelandie jsou obchodní řetězce nejrychleji rostoucím segmentem i díky tomu, že se snaží nabízet nové druhy pečiva v řemeslné kvalitě.

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.