14.10.2016 ČTK
Největší švýcarský producent mléčných výrobků chce příští rok uvést na domácí trh tradiční sýrový pokrm fondue jako sadu do mikrovlnné trouby. Sýroví puristé ale už teď protestují a padají slova jako svatokrádež a rouhačství.
V setu, který se už teď prodává ve Spojených státech, je sýr pro rozpuštění v mikrovlnce a nádobka s čajovou svíčkou, která pak sýr udržuje roztavený.
Podle generálního ředitele mlékárny Emmi AG je potřeba vyvrátit názor, že fondue je nemoderní, nudné jídlo, k jehož přípravě je navíc potřeba vlastnit příslušné vybavení. Fondue do mikrovlnky ale vzbudilo mezi některými Švýcary podezření.
"Nekoupil bych si to, je to rouhačství," řekl jednatřicetiletý právník z Curychu Silvan Gehrig. Svou váhu má podle něj kvalita sýra, většinou ementálu a gruyere, a také fakt, že fondue je společenský pokrm a při jeho konzumaci sedí jedlíci společně kolem nádoby na sýr.
Švýcaři sice stále konzumují v průměru 13 kilogramů sýra na osobu a rok, což je sedmkrát více než světový průměr, jeho prodej ale v této alpské zemi klesá, uvedla agentura Bloomberg. Je to dáno i konkurencí levnějších dovážených sýrů a snadnou dostupností sýrů z okolních států.
04.02.2020 | Odborníci na gastronomii i hosté to přirovnávají k zázraku. Podle mnohých dostanete nejlepší sushi na světě právě zde. Restaurace Sushi Sawada v japonském Tokiu je přitom téměř neviditelná.
10.04.2020 |
28.05.2018 | Americká společnost Coca-Cola poprvé za více než 125 let své existence uvedla na trh alkoholický nápoj.
Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.