Beránek, nádivka, slivovice... to jsou pravé Velikonoce

Beránek, nádivka, slivovice... to jsou pravé Velikonoce

30.03.2015 Redakce

Čtvrtina dotazovaných v aktuálním průzkumu Tesco uvedla, že výdaje za velikonoční nákup se pohybují v rozmezí od osmi set do jednoho tisíce korun. Jen pětina respondentů utratí za Velikonoce více, maximálně však do tří tisíc.

Svátky jara si Češi spojují s návštěvou svých blízkých, malováním vajíček a pečením beránka. Potvrzuje to aktuální průzkum společnosti Tesco, ze kterého vyplývá, že necelá polovina respondentů peče domácí mazanec, a to zejména ženy starší šedesáti let. Naopak téměř 30 % dotazovaných si oblíbené velikonoční pečivo koupí v obchodě. Za nákup na Velikonoce Češi utratí maximálně tisíc korun, z nichž podstatná část připadne na oblíbené druhy alkoholu a likérů, které jako symboliku Velikonoc uvedla polovina respondentů.

Velikonoce

tab_3

Velikonoční zvyky a prodeje

Mezi nejoblíbenější zvyky Velikonoc patří malování a rozdávaní kraslic, pletení pomlázky, pečení beránka či mazance a příprava velikonoční nádivky. Právě suroviny na tyto tradiční pokrmy jsou nejčastějšími položkami v nákupních košících zákazníků Tesco.

tab_4

Každoročně se před Velikonocemi zvyšují prodeje vajec. Očekáváme, že během letošního března jich zákazníci v našich obchodech celkově koupí několik desítek milionů kusů,“ uvádí Patrik Dojčinovič, obchodní ředitel společnosti Tesco pro sortiment čerstvých potravin. „V předvelikonočním období rostou prodeje ingrediencí na pečení, mouky a ztužených tuků, zvyšuje se zájem o uzené maso na velikonoční nádivku,“ doplňuje Patrik Dojčinovič. Z průzkumu dále vyplynulo, že více než polovina Čechů do symboliky Velikonoc zařazuje také alkohol. Hodování je doprovázeno menším přípitkem zejména na Moravě a ve Slezsku. Spotřeba alkoholu se během velikonočních dnů zvyšuje v téměř 50 % domácností, ukazují výsledky aktuálního průzkumu.

Velikonoce_2

 

tabulka_tesco

Výdaje za Velikonoce

Dvě pětiny účastníků průzkumu Tesco uvedlo, že za nákup na svátky jara neutratí zpravidla více než šest set korun, téměř čtvrtina respondentů uvedla, že jejich velikonoční nákup nepřesáhne jeden tisíc korun a 27 % se drží v rozmezí od jednoho do tří tisíc korun. „Nejvyšší položkou velikonočního nákupu je alkohol. V průměru se v nákupních košících zákazníků objevují dvě lahve tvrdého alkoholu nebo likérů, a to v celkové hodnotě kolem 250 korun,“ uzavírá Patrik Dojčinovič.

tab_2


Mohlo by vás zajímat

Češi vymysleli "steak v prášku". Nové superjídlo připravíte za pár vteřin, nepotřebujete nic jiného

27.01.2018 | Skupina sedmi Čechů vyvinula nové "superjídlo". Od konkurence se má lišit kvalitou i chutí, tvrdí.

Venezuelský prezident nařídil převzetí všech obecních trhů v zemi

29.05.2018 | Venezuelský autoritářský prezident Nicolás Maduro nařídil převzetí všech obecních trhů v zemi, které budou nyní přímo řízeny novým vládním úřadem.

Komise ve středu navrhne zákaz dvojí kvality potravin v EU

09.04.2018 | V Evropské unii by nemělo být nadále možné nabízet pod shodným označením výrobky různé kvality. Evropská komise (EK) totiž podle informací ČTK a Českého rozhlasu hodlá tuto středu přijít s úpravou příslušné směrnice tak, aby jasně stanovila, že dvojí kvalita produktů není v souladu s unijním právem.

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

202405

Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.