17.01.2023 Jana Čiháková
V městské části Brno-Kohoutovice přibyl automat, ze kterého mohou lidé kupovat ovoce a zeleninu od lokálních farmářů z nedalekých Malhostovic. Novinářům to dnes řekl starosta Kohoutovic Jakub Hruška (KDU-ČSL). Podle něj jsou ceny podobné jako v obchodech, ale potraviny jsou kvalitnější. Například tři kila brambor lidé dostanou za 55 korun, stejnou cenu zaplatí i u dvou kilogramů jablek.
Automat nazvaný Bramat se nachází u obchodního domu Lipsko, kde doposud čerstvá zelenina chyběla i ve stánkovém prodeji. "O umístění automatu jsme v Kohoutovicích s kolegy usilovali od samého počátku. Radnici to nestálo nic, provozují to soukromí zemědělci," uvedl Hruška. V místě mají bezplatný pronájem.
Automat poskytuje čerstvé ovoce jako jablka, hrušky a další druhy, ale i zeleninu od brambor přes cibuli a česnek až po kořenovou zeleninu. "Platba i nákup samotný je jednoduchý. Zákazník zvolí plodinu, bezkontaktně zaplatí a zboží mu vyklopí speciální dopravník z pozinkovaného kbelíku," popsal Hruška.
Podle něj se v prvních dnech ukázalo, že je o prodej velký zájem. Kromě bezhotovostní platby a pojezdem s kbelíky automat obsahuje i klimatizační jednotku, která zajišťuje kvalitu potravin.
29.02.2024 | Státní veterinární správa (SVS) nařídila stáhnout z prodeje jaternicový prejt od výrobce MP Krásno, a. s. Senzorická analýza ve Státním veterinárním ústavu Olomouc v produktu odhalila ojedinělou přítomnost blíže neidentifikovaných drobných ostrých cizích částic, (drobný prášek připomínající písek). Výrobek byl proto vyhodnocen jako nevhodný k lidské spotřebě. Spotřebitelé, kteří jej mají doma, by prejt neměli konzumovat a mohou jej vrátit v místě nákupu.
14.03.2024 | České řešení Food Save, které na základě kamerového snímání sbírá data o množství a pohybu zboží po prodejně a následně je za pomoci umělé inteligence v reálném čase vyhodnocuje, nově našlo uplatnění v celé řadě dalších oborů. Společnost Analytics Data Factory, která je autorem řešení, upravila systém i pro využití v oblastech výroby, skladování, úklidových prací nebo při analýze chování zákazníků v prodejních místech.
13.03.2024 | Důvěra zákazníků k privátním značkám stoupá. Za oblibou takzvaných „privátek“ stojí nejen výborný poměr ceny a kvality, ale také pestrost výběru nebo spolupráce s lokálními dodavateli. Díky těmto výhodám se K-Classic posedmé pyšní oceněním Nejdůvěryhodnější značka roku.