A BODÍKY SBÍRÁTE? VĚRNOSTNÍ PROGRAMY V ŘETĚZCÍCH JSOU NA VZESTUPU!

A BODÍKY SBÍRÁTE? VĚRNOSTNÍ PROGRAMY V ŘETĚZCÍCH JSOU NA VZESTUPU!

18.07.2022 Jana Čiháková

Věrnostní program v potravinářských řetězcích využívá pro zvýhodněné nákupy většinou více než polovina zákazníků a počty narůstají. Důvodem je podle některých obchodníků vysoká inflace a obavy z dalšího zdražování. V sítích, které to umožňují, lidé i vyšších věkových skupin stále častěji používají věrnostní program v mobilní aplikaci na úkor klasických plastových karet. Vyplývá to z ankety ČTK mezi řetězci.

Věrnostní kartu sítě Kaufland podle její mluvčí Renaty Maierl aktivně využívají více než dva miliony lidí, z nichž 1,3 milionu s kartou nakupuje minimálně jednou měsíčně. Z celkového počtu transakcí tvoří ty uskutečněné s věrnostní kartou zhruba polovinu, jde především o velké rodinné nákupy. "Z našich statistik vyplývá, že uživatelé s kartou nakupují průměrně jednou týdně a v téměř dvojnásobné výši než běžní zákazníci," uvedla Maierl. Doplnila, že v poslední době roste obliba slevových kupónů uplatňovaných prostřednictvím digitální Kaufland Card.

Hypermarkety Globus ve svém věrnostním programu mají zhruba 600.000 zákazníků a podle mluvčí firmy Anety Turnovské noví přibývají. "Globus Bonus zákazníci jsou ti naši nejvěrnější, proto není divu, že přes 60 procent všech nákupů je realizováno s věrnostní kartou," řekla. Nejenže stoupá využití slevových kupónů v rámci věrnostního programu, ale obecně roste zájem o zboží ve slevě, uvedla dále.

Oblibu tradičních letákových nabídek potvrdil také ředitel komunikace obchodů Albert Jiří Mareček. Lidé je podle něj často kombinují s kredity, které sbírají za nákupy ve věrnostní mobilní aplikaci. Tu si stáhlo přibližně 1,2 milionu lidí.

ZÁKAZNICKÉ KARTY LETÍ

Zákaznickou kartu sítě Penny využívá zhruba 1,5 milionu lidí, nadpoloviční většina všech zákazníků, řekl mluvčí společnosti Tomáš Kubík. Počet nových letos výrazně vzrostl. "Velký zájem mají zákazníci také o naši Penny aplikaci a využívání zákaznické karty v digitální podobě. Přírůstky uživatelů s digitální aplikací máme v řádu desetitisíců měsíčně," uvedl.

Každý měsíc stoupají i počty nových členů věrnostního programu sítě Lidl. Lidé program podle mluvčího firmy Tomáše Mylera využívají dlouhodobě. "Připravíme-li však speciální akci na zajímavé potraviny pouze pro zákazníky Lidl Plus, pozorujeme úměrně tomu větší dynamiku," řekl. Inflace může být jedním z faktorů, Myler ji ale nepovažuje za hlavní důvod. Věrnostní program Lidl v ČR podle něj využívají miliony zákazníků a nákupy s ním spojené tvoří stále větší podíl. Přesné číslo nechtěl uvést.

Do věrnostního programu společnosti Tesco je zapojeno asi 1,2 aktivních uživatelů. "Ze strany zákazníků vidíme velký zájem, počet nákupů s aplikací či kartou Clubcard se zvýšil o čtvrtinu a průměrná úspora s Clubcard činila v červnu 34 procent," dodal za Tesco Michal Kuzmiak.

Meziroční inflace dosáhla v červnu 17,2 procenta, proti květnu to bylo o 1,2 procentního bodu více. Ke zrychlení jejího růstu v šestém měsíci letošního roku podle Českého statistického úřadu nejvíce přispěly ceny potravin, které ve srovnání s loňským květnem vzrostly o 18 procent.

PŘEDPLATNÉ

Mohlo by vás zajímat

ZMRZKA JAKO RISK? ZÁVAŽNÁ POCHYBENÍ NA MORAVĚ!

11.08.2022 | Hygienici v Jihomoravském kraji zjistili v 18 z 35 kontrolovaných provozoven nevyhovující zmrzlinu. Laboratorní testy u většiny z nich zjistily bakterie způsobené nedostatečnou hygienou stroje nebo obsluhy. Hygienici navrhli sankce za 70 000 korun.

OTEVŘENÁ DATABÍZE: VYHLEDEJTE SI POTRAVINY S VYLEPŠENÝM SLOŽENÍM!

04.08.2022 | Reformulace je úprava složení potravinářského výrobku, aby více odpovídal zásadám pestré vyvážené stravy, která je nedílnou součástí zdravého životního stylu.

JEDNIČKY VE SVĚTOVÉM MĚŘÍTKU: V ČEM VYNIKÁ ČR?

08.08.2022 | Česká republika drží několik světových prvenství. Dokážeme u nás nejen vyprodukovat potraviny, které směle konkurují těm v zahraničí, ale věhlas ve světě máme i díky zemědělským aktivitám.

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.